Skip to main content

Waarom de ontwikkeling van medewerkers niet kan worden genegeerd

Het belang van het faciliteren en organiseren van leren wordt steeds groter.

De schaarste op de arbeidsmarkt neemt alleen maar toe waardoor het steeds belangrijker is voor organisaties om prioriteit te geven aan de ontwikkeling van medewerkers. Het faciliteren en organiseren van leren is dus niet langer een optie; het is een absolute noodzaak. Het niet investeren in de groei van medewerkers kan een kostbare vergissing zijn.

Van Didactisch Verantwoord Leren tot een Leer Management Systeem.

Wij hebben onze expertise in eerste instantie opgebouwd als specialisten in het creëren van didactisch verantwoorde werkinstructies en trainingen met onze E-ZY Training Builder.

Waardevolle gesprekken over leren met de gebruikers van onze E-ZY Training Builder hebben geleid tot een breder en diepgaander inzicht in het fenomeen “leren”. In de praktijk bleek er niet veel keuze te zijn als het gaat om een betaalbaar LMS voor het MKB.  Dit heeft geresulteerd in de bouw (in samenspraak met onze klanten) van een betaalbaar, schaalbaar LMS speciaal ontworpen voor het MKB. Hierdoor wordt het beheren en bevorderen van leren binnen organisaties eenvoudiger en effectiever.

Werkinstructie voorbeeld op smartphone
Werkinstructie voorbeeld via app

Overzicht meest relevante specificaties E-ZY LMS voor jouw organisatie

Het LMS heeft een centrale rol rondom het beheren van leren in een organisatie. De functionaliteit is verdeeld in mogelijkheden voor de deelnemers en mogelijkheden voor de organisatie.

Het E-ZY LMS in 1 overzicht

Belangrijkste functionaliteit deelnemers:

  • Eigen accountomgeving voor de deelnemer/werknemer
  • Aanbieden van trainingen vanuit de deelnemer omgeving
  • Eigen administratie mogelijkheden m.b.t. certificeringen en accreditaties
  • Notificaties t.b.v. ‘verplichte’ trainingen en certificeringen
  • Inzicht in de ‘eigen’ leerlijn
  • Volgen voortgang van de eigen leerlijn

Gebruiksvriendelijk: 

Een intuïtieve interface en eenvoudige navigatie zodat gebruikers gemakkelijk door het systeem kunnen navigeren zonder veel training of uitleg.

Toegankelijkheid:  

Het LMS is toegankelijk via verschillende apparaten, zoals computers, laptops, tablets en mobiele telefoons. Dit stelt gebruikers in staat om het LMS te gebruiken en te leren op een apparaat naar keuze, op elk moment en overal. 

Belangrijkste functionaliteit beheerders/ administrator

  • Volledige deelnemers administratie
  • Inrichten leerlijnen per functie
  • Inrichten en publiceren trainingen in de catalogus
  • Automatisch opstarten van trainingen
  • Koppelingen met (derden) partijen
  • Toewijzen levels qua rechten

Via API te koppelen aan andere omgevingen

  • Trainingen van externe partijen kunnen via protocollen (API) inlezen en weergegeven worden
  • Er kunnen koppelingen naar content van externe partijen gemaakt worden
  • Er kunnen koppelingen naar HR en Administratieve-systemen van andere partijen gemaakt worden

Rapportages van overzichten en analytische gegevens

  • Over aantallen deelnemers
  • Voortgang van deelnemers/groepen per training 
  • Geldigheidsduur certificaten en verloopdata
  • Inzicht in leervoortgang
  • Rapportages per rol; deelnemer, supervisor, beheerder, administrator

Toegang tot trainingen iets verder toegelicht

Toegang hebben tot een breed scala aan (online) trainingen van derden is essentieel voor de ontwikkeling van medewerkers. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat ons E-ZY LMS kan integreren met contentleveranciers. Zodoende kun je zelf ontwikkelde trainingen naast trainingen van derden aanbieden. Hierdoor kan optimaal ingespeeld worden op de individuele trainingsbehoeften van medewerkers. Of het nu gaat om compliance-trainingen, vaardigheidstrainingen of sector gerelateerde cursussen, ons LMS kan worden gekoppeld aan de juiste bronnen waardoor jouw medewerkers snel toegang hebben tot de trainingen die ze nodig hebben.

Voor meer specificaties stuur een mail naar of neem contact op met onze LMS specialisten die je graag te woord staan.